Deset zaposlenih iz petih mariborskih javnih vrtcev je v okviru projekta Erasmus+ Mobilnost osebja v šolskem izobraževanju pililo strokovne in osebnostne veščine v vrtcih po Evropi.
Vzgojiteljice, pomočnice vzgojiteljic, pomočnik vzgojitelja in organizatorka prehrane in zdravstveno higienskega režima so se v okviru projekta Erasmus+ Mobilnost osebja v šolskem izobraževanju napotili na delovne izmenjave v različne vrtce po Evropi. Z željo nadgraditi svoje profesionalne kompetence in osebnostne kompetence so se za več dni odpravili na mobilnosti v Sevillo v Španiji, v avstrijski Dunaj, poljski Wroclaw, Espo na Finskem in v Lund na Švedskem. Aktivno so od prvega dne sodelovali pri dejavnostih in aktivnostih v vrtcih, premagovali jezikovne ovire in se naučili mnogo novega.
Projekt je potekal od 31.12.2018 in se izteče 31.12.2022. Sicer dvoletni projekt je bil podaljšan za eno leto, saj v celotnem letu 2020, ko je bilo že spomladi načrtovanih več mobilnosti, ni bilo možno izvesti aktivnosti. Ker smo želeli zaposlenim na področju predšolske vzgoje zagotoviti najboljšo možno izkušnjo, smo se potrudili, da so se mobilnosti lahko izvedle v drugi polovici leta 2021. Tako je bilo izvedenih vsega skupaj, v letu 2019 in 2021, deset mobilnosti v pet držav. Na mobilnost so odšli zaposleni v Vrtcu Borisa Pečeta, Ivana Glinška, Jadvige Golež, Jožice Flander in Pobrežje.
Nekaj vtisov udeleženk in udeleženca mobilnosti:
Lilijana – Dunaj, Avstrija
»Novo zame je bilo le to, da so v skupini otroci več narodnosti. Všeč mi je bilo, kako je to vzgojiteljica vnesla v delo, z jutranjim pozdravom v tujih jezikih po otrokovi izbiri. Različnost bom vnesla s pogovorom ob slikanicah, zgodbicah, pesmicami, plesom, da spoznajo različne oblike družinskih skupnosti.«
Sumedija – Sevilla, Španija
»Všeč mi je bila dnevna praksa oddelka – tekmovanje med skupinami. Navdušila me je glasbena učiteljica, njena energija in srčnost je pritegnila otroke – imela je pozornost vsakega posameznika. Nova, čudovita izkušnja na profesionalnem in osebnem področju, drugačni pogledi, nova preizkušnja, zanimivi izzivi, nova znanja, nova prijateljstva.«
Anžej – Poljska, Wroclow
»Osebno se mi zdi pomembno, da sem uspel preživeti v tuji državi sam. Komunikacijsko sem zrasel, saj sem dvignil nivo sporazumevanja v angleškem jeziku, saj drugače nimam veliko priložnosti komunicirati v angleškem jeziku. Socialno gledano sem spletel nekaj prijateljstev in spoznal veliko novih ljudi. Spomladi želim otroke naučiti osnovne poteze šaha, saj se mi zdi da je to igra, ki krepi možgane in uri potrpežljivost. Naučil sem se tudi nekaj pesmic v angleškem jeziku, ki bi jih rad naučil otroke. Risanje s kavo bi rad predstavil otrokom.«
Ana – Španija, Sevilla
»Vzgojiteljice v naših vrtcih se velikokrat vprašamo, kaj bi še lahko naredile boljše, kako bi lahko našim otrokom v oddelkih nudile še več, velikokrat pa se ne zavedamo, da imajo naši otroci v Sloveniji res krasne vrtce, za katere smo vsi lahko zelo hvaležni. V Španiji je bilo krasno, ampak naši vrtci so veliko bolj kakovostni. Nikoli pa ne bom pozabila te neverjetno prijetne energije v našem španskem vrtcu. Sproščenosti, sprejetosti in občutka pripadnosti, ki so mi ga ves čas moje mobilnosti dajali otroci in vzgojitelji.«
Ida – Sevilla, Španija
»Posebej me je navdušila interakcija med vzgojiteljico, otroki ter deklico z downovim sindromom. Do nje so bili zelo empatični, potrpežljivi ter so jo podpirali in vključevali v vsakodnevne aktivnosti. Nadgradila sem profesionalne kot tudi osebne kompetence.«
Maša – Poljska, Wroclaw (organizatorka prehrane in zdravstveno higienskega režima
drugačna sestava obrokov)
- beleženje nabave in porabe živil z računalniškim programom
- ni nabave lokalnih ali ekoloških živil, pri nas to zelo vzpodbujamo
- urjenje v uporabi vseh možnih veščin za komunikacijo od angleščine do aplikacije za tuje jezike
- uporaba javnega prometa s pomočjo aplikacije
- spoznavanje tuje države, mesta in ljudi, tradicionalne hrane
Poskusili bomo sestaviti obroke kot na poljskem in poskusili tudi kakšno tradicionalno poljsko jed in spremljali kako bodo spremembe sprejeli naši otroci.